niedziela, 2 czerwca 2013

Krewetki w sosie pomarańczowo limonkowym

Wow! Co za smak! Pomyślałam, gdy wzięłam pierwszy kęs do ust. A na początku połączenie soku z pomarańczy z imbirem, sosem rybnym i cebulą brzmiało wprawdzie intrygująco, ale nie do końca mnie przekonywało. Jestem zachwycona tym połączeniem, w końcu coś nowego, świeżego, sprawiającego, że ma się ochotę na więcej. Polecam to danie wszystkim poszukującym odmiany w kuchni oraz niecodziennych, egzotycznych smaków.



Składniki:
  • 20 krewetek tygrysich (najlepiej świeże) 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 mała cebulka (łyżka startej) 
  • 1 pomarańcz 
  • 1/2 limonki 
  • 2 cm świeżego imbiru 
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego 
  • 1/4 łyżeczki chili 
  • 1 łyżka sosu rybnego
  • 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej 
  • 2 ząbki czosnku 

Wykonanie:

Krewetki umyć, obrać z pancerzy i usunąć głowy (ja tym razem z braku czasu wszystkich nie zdążyłam obrać). Czosnek pokroić w plasterki. Wycisnąć sok z limonki i z pomarańczy. Dodać sos rybny, cukier, chili, mąkę ziemniaczaną, startą na małych oczkach cebulę oraz starty korzeń imbiru. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Nie ma potrzeby dodawać soli, ponieważ sos rybny jest już wystarczająco słony. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać plasterki czosnku i smażyć minutę. Włożyć krewetki, smażyć 2 minuty z jednej i 2 minuty z drugiej strony. Dodać sos i gotować razem na średnim ogniu około 4 minut stale mieszając.
Podawać z cienkim makaronem ryżowym lub z ryżem basmati.



2 komentarze:

  1. po tym zdjęciu może się przekonam do krewetek:) :) ) :*

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdy spróbujesz, przekonasz się na pewno. :))

    OdpowiedzUsuń