sobota, 2 marca 2013

Pasta jajeczna

Miałam ambitne plany na ten weekend, zamierzałam piec tort z kremem, którego dotąd jeszcze nie robiłam. Miałam też wyczarować coś nowego na obiad. I niestety rozchorowałam się na dobre. Nie mam nawet siły iść do łazienki by doprowadzić się do porządku, a co dopiero na kuchenne szaleństwa. Ale przynajmniej na śniadanie udało mi się z pomocą A. zrobić pyszne kanapki z moją ulubioną pastą jajeczną. Właśnie uświadomiłam sobie, że pierwszy raz ją jadłam u mojej cioci. Ciocia Ala zabierała mnie do siebie na weekendy, gdy byłam małą dziewczynką i zawsze robiła dla mnie różne przysmaki. Bardzo lubiłam z nią spędzać czas, z zaciekawieniem słuchałam jej opowieści o pobycie w Libii i przez chwilę mogłam się poczuć jak rozpieszczana jedynaczka.
Pastę robi się bardzo szybko i prosto, a jak już raz jej spróbujecie, będzie regularnie pojawiać się na waszym stole.



Składniki:

Na 4 osoby, u nas na 2 poranki
  • 10 jajek
  • 4 duże łyżki majonezu
  • jedna mniejsza cebula
  • sól
  • pieprz
dodatkowo: koperek, ogórek sałatkowy

Wykonanie:

Jajka umyć i gotować przez około 10 min. Gdy wystygną, obrać i pokroić na większe kawałki, następnie dokładnie rozgnieść widelcem w większej salaterce. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę i dodać do jajek, posolić i popieprzyć. Na koniec wymieszać z czterema większymi łyżkami majonezu. Do pasty można dodać również kilka gałązek posiekanego koperku. Ja tym razem posypałam nim kanapkę i dodatkowo ozdobiłam ogórkiem. To połączenie jest wyjątkowo smaczne, ale nie jest konieczne.


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam pastę jajeczną!!! No i jaki piękny Filip nam się tu pojawił:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też, jest pyszna! Niestety Filip w zimowej scenerii, ale za to kanapki wiosenne wyszły.;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne :)) pyyyychotaaaa :d Ja dodałam jeszcze świeżego szczypiorku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc śniadanie się udało.
      Cieszę się.:-)

      Usuń
  4. ja też lubię pastę jajeczną:)pyszota

    OdpowiedzUsuń