sobota, 4 kwietnia 2015

Pasztet jajeczny z pieczarkami

To już dokładnie rok minął od mojego ostatniego świątecznego wpisu. Docierają do mnie sygnały, że najwyższa pora zmienić zdjęcie pomidorków z pastą oliwkową na nowe, świeższe, aktualne.
Postanowiłam umieścić dzisiaj przepis, o który w okresie świątecznym pyta mnie wiele osób. Za pasztetem jajecznym tęsknią wszyscy Ci, którzy mieli okazję go u mnie spróbować. Robi się go bardzo prosto, a składniki są łatwo dostępne, poza tym stanowi świetne urozmaicenie codziennych śniadań i można go jeść o każdej porze roku.

Wszystkim odwiedzającym mojego bloga życzę wielu udanych smakołyków na świątecznym stole i słonecznych, zdrowych Świąt!



Składniki:

  • 10 jajek ugotowanych na twardo
  • 300g pieczarek
  • 2 jajka surowe
  • 2 duże łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 duże łyżki posiekanego koperku
  • 1  cebula średniej wielkości
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić, dodać pokrojone pieczarki i dusić aż do odparowania wody. Jajka i pieczarki zmielić w maszynce do mielenia mięsa. Można też zetrzeć jajka na tarce o grubych oczkach, a surowe pieczarki zetrzeć i następnie poddusić.  Wersja z maszynką wydaje mi się jednak wygodniejsza.
Dodać posiekany koperek i pietruszkę, posolić, popieprzyć i wymieszać. Spróbować, czy masa jajeczna jest odpowiednio doprawiona. Na koniec dodać dwa surowe jajka i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 50 minut.



2 komentarze:

  1. Wygląda znakomicie i pewnie tak samo smakuje. Na pewno go wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzisiejszych czasach poza weselami i przyjęciami tematycznymi bardzo modne są tradycyjne polskie wesela. Jesteśmy przekonani,że ten przepis idealnie wpasuje się w potrawy na tradycyjnym stole. Zapewniamy, że goście weselni oszaleją na jego punkcie. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń