piątek, 26 kwietnia 2013

Krewetki z czosnkiem i pietruszką

Wczoraj wracając z pracy byłam wyjątkowo głodna i miałam również wyjątkowo mało czasu, żeby upichcić coś konkretnego. Wpadłam do sklepu z myślą o pstrągu, a tu proszę! W ofercie świeże krewetki. Już od dawna chodzą mi po głowie (tzn. nie dosłownie :-)), a właściwie odkąd byliśmy na wakacjach w Barcelonie, gdzie po raz pierwszy jadłam coś tak niezwykle pysznego. Postanowiłam to powtórzyć, choć nie sądzę by dało się oddać dokładnie tamten aromatyczny i esencjonalny smak. Nawet sama oliwa i sól morska tam smakują inaczej, tak naturalnie i świeżo, słońcem, morzem, powietrzem, wakacjami. Tak czy inaczej smaczne wyszło i oto prezentuję dziś niezwykle prosty i szybki przepis na niecodzienne, lekkie i pyszne krewetkowe danie.


Potrzebne nam będą:
Na 2 porcje

  • 300g świeżych krewetek tygrysich (ok. 20 sztuk)
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki posiekanej pietruszki
  • 3-4 ząbki czosnku
  • cytryna
  • gruba sól morska
  • pieprz
  • opcjonalnie: białe wino wytrawne

Wykonanie:

Krewetki opłukać i skropić mocniej cytryną. Kto woli, może obrać krewetki z pancerzy. Czosnek posiekać lub pokroić w plasterki. W patelni rozgrzać oliwę na średnim ogniu i dodać czosnek, po chwili włożyć krewetki i pietruszkę, posolić i popieprzyć. Smażyć około 8-10 minut przewracając krewetki w trakcie smażenia na drugą stronę. 2 minutki przed końcem można dodać odrobinę białego wina i dusić krewetki aż wino odparuje.
Podawać z ryżem lub pieczywem.



2 komentarze:

  1. Idealne na gorace Australijskie popoludnie jak rowniez na deszczowy kwietniowy wroclawski wieczor:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak również na słoneczny lecz jakże chłodny dzień na kołobrzeskiej plaży. :-)

    OdpowiedzUsuń