środa, 6 lutego 2013

Kulki telewizyjne - słodycz dzieciństwa


Dla mnie tłusty czwartek rozpoczął się już dziś, kompletnie się zasłodziłam.:-) Postanowiłam zrobić jedne z moich ulubionych, a zarazem najszybszych w wykonaniu słodyczy. Kojarzą mi się z okresem, kiedy mieszkaliśmy jeszcze u babci, z czasem wyjątkowo beztroskim, pełnym wrażeń i szalonych pomysłów. Sklepy wtedy świeciły pustkami, a smakołyki, pod którymi dziś uginają się regały, podziwialiśmy wraz ze starszym bratem w niemieckich katalogach. Wtedy mama robiła nam w dużym garnku kulki telewizyjne(przepis z TV), połączenie polewy czekoladowej z płatkami owsianymi. Zanim jednak zdążyła z gorącej masy łyżką uformować kulki, połowę zdążyliśmy wyjeść prosto z garnka. I tak też się dzisiaj stało i pewnie tradycją pozostanie.:-)


Składniki:
  • 0,5 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 3 duże kopiaste łyżki gorzkiego kakao
  • 7 łyżek mleka
  • 230g płatków owsianych(ja używam tylko płatków górskich ekstra z młyna w Stoisławiu, w papierowej torebce, są najlepsze)

Wykonanie:

Garnek postawić na małym ogniu. Do garnka włożyć masło, wsypać cukier, przesiać kakao i wlać mleko.Cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia, gotować ok. 2 minut aż cukier się rozpuści. Zdjąć garnek z ognia i od razu wsypać płatki owsiane, dokładnie wymieszać i formować na talerzu dużą łyżką małe kupki.



8 komentarzy:

  1. Chyba były. :-) Wszystkie zjedzone już.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś takie robiłam ale nie z płatkami owsianymi tylko z śniadaniowymi płatkami kukurydzianymi, tymi słonawymi. Były takie słono - słodkie :). Dzięki za przywołanie wspomnień z dzieciństwa. Zamierzam je wypróbować... obie wersje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że moja mama też raz takie zrobiła, bo nam zabrakło płatków owsianych i rzeczywiście wyszły bardzo smaczne. Pamiętam, że dodała też rodzynki, były pyszne. Myślę, że można kombinować. Pomyślałam też, że w sumie można trochę więcej masła do nich jednak dodać, tak 125g i wtedy będą mniej kruche. Ale za to bardziej kaloryczne.;-)

      Usuń
  3. o boże ja tu zaraz zemdleję!!!! przecież to moje dzieciństwo!! a ja nie wiedziałam jak to zrobić!!! zwariuję tu zaraz z radości :):) a tuszu w drukarce mi na pewno zabraknie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zaraz zwariuję z radości, że jesteś u mnie i że Ci się w dodatku podoba!!:-)Aż skakać mi się chce z radości.:-) I znasz kulki telewizyjne?????:-) Wyobraź sobie, że właśnie wcięliśmy z mężem małą porcyjkę jeszcze takich na gorąco.:-)

      Usuń
    2. no nie no... tak nie można! nie można tak ludzi maltretować!! chyba dziś zrobię kulki!! choć płatki te które mówisz to może być problem bo w USA mamy tylko amerykańskie ;)

      Usuń
    3. :-)))) Ale płatki to połowa sukcesu, bo one muszą wchłonąć polewę, ze zwykłym musli raczej nie wyjdzie. Jestem poza tym pewna, że w USA też się odpowiednie znajdą. Daj znać, jak już skonsumujesz.;-)

      Usuń